iCash en NL Banken

willemstein

New Member
Hi Bob,

Zelfde hier.
Ik ben een applescript aan 't knutselen om 't voor elkaar te krijgen. Als je een Mac hebt moet 't daarmee gaan kunnen.

Versie 6 is een stap in de goede richting, maar er moet nog heel wat aan gedaan worden om .csv (van ING, in mijn geval) zonder horten en stoten te importeren.

Thijs

adriaanNL

New Member
Voor mij kwam de oplossing door in import voor de optie 'rekeninguittreksel' te kiezen. Daar kon ik alles zo instellen als nodig is voor zowel import van SNS als ING downloadbestand. Dit lijkt goed te gaan. Dit was met de vorige versie niet mogelijk. Met import-> transacties kreeg ik het allemaal niet voor elkaar.

Daarna is het wel even werk voor de 1st time user, om allerlei rules e.d. in te stellen. Ik heb alleen de trial versie geprobeerd, maar die kan maar 100 transacties, dus daar zit je zo aan. Wel veelbelovend. Ik vind het werken met oorsprong en bestemming ook handig. De gratis online versies doen dat niet zo automatisch, en dat is soms toch onhandig.

Alleen het instellen met import rules heb ik me niet verder in verdiept. Ik werk met een online kasboek die een stuk goedkoper is, maar minder leuke grafische functies heeft.