iCash 7.6 release (Hi-DPI/Retina support)

stanbusk

Administrator
Staff member
New iCash v7.6 has been released today. This is a free update for all v7 users with an update plan.

iCash is an easy-to-use, full featured and multi-purpose Personal Finance software for Macintosh and Windows intended to help you control your personal finances, keeping track of incomes, expenses, credits, debts and Banks transactions for you. No needs to know about accounting or even care about it! iCash lets you know where your money comes from and to where it goes with just a few clicks.

What's new in this release:

- iCash now supports Hi-DPI/Retina screen mode.
- All toolbar and control buttons have been replaced by Hi-DPI/Retina grey icons.
- All icons and pictures used by the application have been redesigned to be Hi-DPI/Retina.
- Fix: Crash when using the 'File > Print' and 'File > Page Setup' menus on macOS 10.12 (Sierra).
- Fix: Documents not recognizing iCash as the appropriate viewer/editor.
- Fix: Startup folder not expanding automatically after closing the document with it expanded.
- Fix: Calendars not showing previous year last month when going backward.
- Fix: The transaction comment field text is no longer deleted when moving the cursor and adding new text.
- Fix: Statistics panel aesthetic small fixes.


Don't forget to read our small tutorial about adding transactions to iCash, how to use Budgets and how to import transactions from a Bank statement.
 
Los nuevos iconos le han restado mucha vistosidad a la aplicación, en mi opinión son demasiado sobrios :?

He detectado una pequeña inconsistencia visual en esta versión, al hacer clic derecho sobre "Cuenta destino" y navegar por las categorías, los iconos (cuadrados de color rojo) de las cuentas disponibles aparecen enormes. Esto antes no ocurría.

También he notado que justo por encima de las pestañas de la ventana principal, donde se indica el balance, conciliado, etc, el color de la tipografía parece haberse vuelto grisáceo cuando antes era negro. Esto dificulta la lectura.

Saludos.
 

stanbusk

Administrator
Staff member
He detectado una pequeña inconsistencia visual en esta versión, al hacer clic derecho sobre "Cuenta destino" y navegar por las categorías, los iconos (cuadrados de color rojo) de las cuentas disponibles aparecen enormes. Esto antes no ocurría.
¬øQue iconos utiliza? Hay 5 tipos.
 
stanbusk said:
He detectado una pequeña inconsistencia visual en esta versión, al hacer clic derecho sobre "Cuenta destino" y navegar por las categorías, los iconos (cuadrados de color rojo) de las cuentas disponibles aparecen enormes. Esto antes no ocurría.
¬øQue iconos utiliza? Hay 5 tipos.
Sucede con los 5 tipos distintos
 
stanbusk said:
Preguntaba porque a mi no me sucede con ninguno :-/ ... me puede facilitar más información? Esto pasa en la versión macOS o Windows?
En Windows, concretamente 8.1. Como le digo, hasta la versión anterior 8.5.9 estos iconos aparecían con tamaño normal, ha debido ser a raíz de la nueva actualización. ¿Cómo puedo hacerle llegar unas capturas de pantalla?
 
stanbusk said:
Preguntaba porque a mi no me sucede con ninguno :-/ ... me puede facilitar más información? Esto pasa en la versión macOS o Windows

Adjunto pantallazo donde se puede apreciar el tamaño de los iconos a los que me refiero
 
Top